Program

Czteroletnie szkolenie podyplomowe w terapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez AMiE trwa 4 lata i obejmuje łącznie 1200 godz. w tym:

  • 540 godzin dydaktycznych szkolenia teoretycznego w formie wykładów i praktycznego w formie warsztatów
  • 200 godz. superwizji klinicznej
  • 100 godz. zajęć rozwoju osobistego
  • 360 godz. stażu, w tym  120 godzin psychiatrycznego stażu klinicznego oraz 240 godzin stażu klinicznego rozumianego jako praca kliniczna pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub certyfikowanego psychoterapeuty lub ordynatora oddziału w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi, które uczestnik kursu realizuje samodzielnie

W ramach opłaty zapewniamy:

  • Możliwość uczenia się od największych autorytetów w terapii poznawczo-behawioralnej i dialogu motywującym – dotąd gościliśmy Prof. William R. Miller, Prof. Robert Leahy, Prof. Paul Salkovskis, Prof. Jonathan Kanter, Prof. Andrew Kuczmierczyk, Prof. Christopher Wagner, dr Guy Undrill, Peter Armstrong – każda edycja szkolenia w ramach zajęć będzie miała możliwość uczenia się od zagranicznego Gościa
  • Możliwość uczenia się od polskich praktyków terapii poznawczo-behawioralnej, którzy posiadają również doświadczenie w pracy dialogiem motywującym, terapią schematów, FAP, DBT oraz ACT
  • Możliwość udziału w wymaganych do certyfikatu 100 godzinach zajęć rozwoju osobistego
  • Małe grupy superwizyjne – do 12 osób.
  • Już od pierwszego roku szkolenia gwarantujemy możliwość udziału w superwizjach i łączenia praktyki z teorią.
  • Zakończenie szkolenia gwarantuje możliwość wystąpienia o certyfikat  psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej

Zajęcia odbywają się w formie 35 dwudniowych zjazdów weekendowych oraz 3 trzydniowych zjazdów zajęć pracy własnej.

Program naszego czteroletniego podyplomowego szkolenia jest unikalny na skalę krajową; powstał w konsultacji z największymi autorytetami psychoterapii i obejmuje następującą tematykę:
  • Ogólne zagadnienia teoretyczne i praktyczne terapii poznawczo-behawioralnej – główne założenia terapii poznawczych i behawioralnych, konceptualizację przypadku i sformułowanie celów terapii, zapoznanie z podstawowymi technikami terapii poznawczej i terapii behawioralnej, planowanie i ocena podejmowanych strategii terapeutycznych
 Ramowy zakres tematyczny zajęć

 

Wprowadzenie do TPB

 

Motywowanie klienta do pracy – Dialog Motywujący
Konceptualizacja
Podstawowe metody pracy w TPB – techniki poznawcze
Podstawowe metody pracy w TPB – Techniki wyobrażeniowe i behawioralne
TPB zaburzeń lękowych
 TPB zaburzeń depresyjnych
Tpb zab. lęk. – fobie proste/panika/ agorafobia /lęk o zdrowie
Tpb zab. lęk. –

Lęk społeczny/ uogólniony/OCD

Trauma i PTSD
Zaburzenia depresyjne i niska samoocena
Żałoba, choroba terminalna
Myśli i tendencje samobójcze
Zaburzenia odżywiania
Dialog Motywujący w zaburzeniach psychicznych
TPB zaburzeń osobowości
Terapia bordernline – Dialektyczna Terapia Behawioralna
Zaburzenia osobowości – Terapia schematów i trybów

 

TPB -Terapia dzieci i młodzieży
Terapia systemowa i

TPB par i rodzin

Złość i przemoc
Zaburzenia somatyczne
TPB i Dialog Motywujący w pracy z grupą
Standardy leczenia, zagadnienia etyczne, badania nad skutecznością psychoterapii
Trzecia fala TPB – ACT
Trzecia fala TPB – FAP
Trzecia fala TPB – Mindfulness
Trzecia fala TPB – DBT
TPB w leczeniu uzależnień
Elementy neuronauki
Zaburzenia seksualne
Stres i zdrowie
Psychozy
Elementy psychologii społecznej

 

AKADEMIA MYŚLI I EMOCJI JEST OŚRODKIEM REKOMENDOWANYM PRZEZ POLSKIE TOWARZYSTWO TERAPII POZNAWCZEJ I BEHAWIORALNEJ www.pttpb.pl

Telefon: 513 167 398
00-286 Warszawa
ul. Brzozowa 12/10